Aandelen verkocht

Als langetermijnbelegger komt het niet heel vaak voor, het verkopen van aandelen. Vandaag was het zo ver: we hebben voor een ruime €5k verkocht aan losse fondsen (Airbus, ING en Wereldhave), een kleine 10% van onze portefeuille. Hierop ruim 20% rendement kunnen maken in iets meer dan een jaar tijd. Qua timing overigens prima; naast de wat hoog geprijsd lijkende aandelenmarkten, willen we binnenkort gaan starten met het aflossen op de hypotheek van ons beleggingspand. Daarover meer in een volgend blog.

8 gedachten over “Aandelen verkocht

  1. Van het ene potje in het andere is misschien zo’n slechte actie nog niet op dit moment. Even winst pakken en weer instappen als de correctie zich aandient, de andere winst vertaald zich in betere cash flow.
    Maar ja, wat is wijsheid? Dat weet je toch pas achteraf 🙂

    Like

    1. Eigenlijk beiden, maar ik vind zelf dat je als langetermijnbelegger niet moet proberen de market te timen, de (in mijn ogen) wat hoge waardering was meer een bijkomstigheid. Ik kom in een volgende post nog terug op wat ik met de opbrengst wil gaan doen.

      Like

  2. mooie stap. ik verwacht ook een correctie al zal die wel behoorlijk tegengewerkt worden. Aflossen op je beleggingspand is in mijn ogen altijd goed. hierdoor komt uiteindelijk vermogen vrij waardoor je weer opnieuw een investering kunt doen… groet,

    Like

Geef een reactie

